Monday, August 15, 2011

Entri ini berkaitan

Entri ini berkaitan perasaan penulis, sila abaikan sekiranya menggelikan, menjijikan dan sewaktu dengannya~

Entri khas bagi mengingatkan diri sendiri dan juga sesiapa yang sudi membaca di luar sana. Saat putus cinta, secara automatik kita akan merasakan self defense sangat rendah dan tubir mata sering saja mengeluarkan air. Ini bukanlah kerana sengaja bahkan ada ketikanya kita sendiri tidak menyedari bila aliran itu berlaku, tapi ianya benar-benar berlaku.

Makanya untuk itu mengikut logik akal dan hati yang dididik berteraskan paksi ajaran Islam bawaan Nabi Muhammad s.a.w kita akan mula mencari Al-quran dan membacanya bagi menenangkan hati ynag gundah. Alhamdulillah, memang tenang saat mendengar suara sendiri mengalun ayat suci. Hati begitu gembira mengira jumlah pahala.

Seusai membaca Al-quran, hati kembali gundah, melihatkan sekeliling penuh dengan barang pemberian si'dia'. Dahulu segala yang dipandang mata menyenangkan, kini hati berdenyut pedih setiap kali terpandangkan pemberian dari si'dia'. Ingin sekali melemparkan jauh dari pandangan, apa pula kata orang sekeliling? Denyut nadi makin perlahan, airmata merembes kembali.

Jiwa kacau, mulalah sibukkan diri dengan bermacam kerja. Moody tak tentu pasal, ada saja orang tak kena. Bila main sudoku pun ingatkan si'dia', itu sudah parah. Apa sebenarnya kehendak hati? Alangkah mudahnya hidup sekiranya semudah menyelesaikan permasalahan matematik. Bila betul 'right' bila salah 'pangkah'.


6 comments:

The Crows said...

my dear..
nothing much i can say, just be patient and act professionally. i know u r strong since this is not the first time u feel this way. no matter how, life must goes on. don't think too much my dear, it will hurt u more. i know it's not easy for u to forget "him" but believe me, time can heal.

read this if it can help u or inspire u.

http://fatinsuhana.blogspot.com/2011/08/something-to-learn.html

Allah itu Adil sayang, Dia lebih tahu siapa yg terbaik utk kamu. Wallahualam :)

Hani Yuhani said...

Thanks dear..:)

- LittleCalliph - AMAL - said...

honey......
wut happen?
is it you?

hm......
bersedihlah....
biarkan air mata mengalir...
tapi cukup sampai disitu...
jangan teruskan...

teruskan hidup berjuang :)
sebab...ada banyak lagi pelangi tengah menunggu....
biarkan pelangi lalu jadi kenangan :)

HIDUPKAN INDAH.... :)

Hani Yuhani said...

yup..biarkan pelangi itu berlalu...thanks kak amal! :)

- LittleCalliph - AMAL - said...

no worry dear...
u always have me :)
anytin just gimme a call :)

Hani Yuhani said...

Cik Amal, silalah berikan no tipon anda...saya kehilangannye...