Wednesday, January 26, 2011

Aku mengantuk!

Hello sayangness... Apa punya ayat aku guna nak start blogging? Ok, sekarang saya akan cuba untuk menggunakan bahasa Malaysia yang sangat mudah difahami (sedang mencuba untuk menaikkan trafik blog).

Semalam saya tak makan nasi, kenapa? Sebabnya tak ada perasaan nak makan nasi, sepanjang hari hanya makan dua ketul samosa yang saya beli di Kedai Roti Federal bangunan sebelah ofis ini. Sampai rumah terus basuh baju. Menimbun baju dalam bakul, tak larat mata ni nak pandang lagi.

Sebenarnya saya pun tak tahu kenapa tak ada selera nak makan. Selalu tu sedap je telan segala macam. Sudahnya tidur kelaparan sambil perut bunyi-bunyi cengkerik. Sedih. Melayan encik kekasih bercakap sampai pukul 1 lebih. Tak sedar pukul berapa mata terlelap, tiba-tiba tersedar pada pukul 4.17am.

Saya ni sensitif sikit terhadap bunyi-bunyian, mesti terjaga. Minta-mintalah bakal suami tak ada sindrom berdengkur, kalau ada mesti mata ni jadi macam mata panda. Oh, berbalik kepada cerita. Bunyi yang agak nyaring dari arah pintu pagar yang seakan memaksa pintu tu terbuka. Dalam hati Allah je tahu. Dah tak fikir apa dah, harap-harap orang tu hanya ambil barang-barang dan tak cederakan sesiapa.

Tiba-tiba teringat untuk buat panggilan ke balai polis. Barulah sedar saya tak ada simpan pun nombor telefon balai polis. Dalam terketar-ketar menaip mesej kepada encik kekasih meminta nombor telefon polis. Tiba-tiba terdengar daun pintu terkuak, cuak yang amat sangat terus mesej mak cik yang tidur di bilik depan. Sebaik mak cik ketuk pintu bilik, terus buka pintu dan bertanya kalau-kalau ada orang masuk ke rumah. Rupanya nenek yang berjaga.

Hm... Hilang nikmat tidur. Terus bersiap pergi kerja. Mood swing. Tapi syukur tak jadi apa yang terlintas dalam benak ni.

No comments: