Sunday, March 10, 2013

Entri terperap berkurun lamanya

Assalamualaikum and hi all! :)

Banyak hari dah Hani skip tulis blog. Busy buat persiapan sambut raya la katakan. *kalau dah pemalas tu mengaku je patutnya*. Macam mana persiapan korang? Good? No good? So far Hani dah settle semua, yeay! Tak payah pening kepala fikir lagi.

Ini bukan entry raya lagi. Nanti kalau rajin akan wujudlah entry raya. Kalau tidak, maafkan saya ye... So, dalam perjalanan nak pergi kerja teringat pulak kisah orang-orang yang suka buat perbandingan. Kalau buat perbandingan harga barang kat shopping mall boleh terima lagi, ni buat perbandingan tentang manusia A dengan manusia B.

Ayat-ayat yang selalu kita dengar, contohnya :

Kau tengok anak si Bedah tu, umur 20 tahun dah kawen. Kau ni dah 22 tahun, tak kawen-kawen lagi.

Dulu ex girlfriend saya tak macam awak. Dia uptodate, awak ni asik pakai baju kurung je.

Kawan aku yang dulu belajar kat UUM tu dah selamat jadi lecturer. Kau pun belajar situkan? Kenapa jadi cikgu sekolah rendah je?

Masa belajar dulu kau ambil pinjaman PTPTN? Aku dulu mak ayah aku je support.

Orang-orang macam ni memang menyakitkan hati. Lebih menyakitkan hati,ayat-ayat ni datangnya dari orang yang dekat dengan kita. Macam mana nak atasi masalah ni? Nak tegur direct, orang macam ni tak makan saman. So, kita buat pekak je eloknya.

Tapi sakitlah hati. So, bagitau je dia korang tak suka. Tak pun korang buat perbandingan dia dengan orang lain. Perli sikit. Biar diorang ni faham sikit erti sakit jati dibuat perbandingan.

Sekian, terima kasih.

No comments: