Friday, August 14, 2009

Penin gak la...

Erk... Encik Amen Syah Faisal a.k.a Acai, ajak jumpe la ujung minggu ni... Die suh aku ajak member2 lame... Masalahnya, sume org busy kot... Tapi siesly... Windu tahap gaban sudah aku ni pada mereka2 semua itu... Rohana, Ella, Erin, Diana, Ieda, Dayah, Yatie, Fadz, Ain, Gendut, Beego, tu lum campur member2 yang da sememangnya berkurun aku tak jumpe...

Ai, Zul, Mamat, Arif, Helmi, Jim... Adoila... Nanti kalo aku wat reunion korang nak datang x? Datang le arapnye... Memang windu bangat dowh kat korang... Bukan tak windu kat member2 kat UiTM tu... Windu gak.. Xpe, sem depan kite sume jumpe ea... Insyaallah... Kalo panjang umo 'n' diizinkan Allah...

Hilman quit busy lately... So, aku balik pada kebiasaan lame aku, main YM... Aku chat ngan Acai pun gune YM la... Tu die ajak jumpe beramai2... Kekonon nak gamatkan sban la tu... Huhu... Owh... Ada update, aku main YM ngan Aacsh (sound 'Ashish')... Mamat ni omputih... Kot la... Tak pun bak kate mak aku India duk Australia nu... Coz die duk Australia... Die ni tak penahnye nak serik mintak aku accept die jadi special bf aku...

Hai la mat saleh oi... Dolu time aku takde bf pun aku reject, takkan la time aku tengah elok2 berbahagia ngan bf aku ni aku nak accept ko plak... Hai... Lu pikir la sendiri! Tapi maap la, aku memang tak pernahnye nak percaya cakap mat saleh ni... Huish... Xleh pecaya punya orang... Ex aku dolu 5 taun je duk US, i2 pun cakap putar alam...

Biase la mat saleh... Ayat memang baik punya, kasi cair tahap air suling kekonon cinta sejati la... Hohoho... No no no... Girls out there, takmo pecaya diorang ni eh... Diorang ni rasa diorang cam best sgt... Eleh, kalo takat speaking, meh kite speaking meh, tak payah nak kerek la... Kat sini aku nak share sikit nape pompuan rasa orang lua ni best sgt dari orang melayu sendiri...

1. Coz orang luar suke speaking...

Tau nape kalo lelaki speaking pompuan cepat cair? Coz bahasa Inggeris tu bunyinye sume polite... Jarang bunyi kasar... Kalo diorang jiwang pun salu pompuan tak rasa jiwang coz bile dalam bahasa omputihnye, jiwang is equal to romantic... So, pompuan prefer sebut lelaki tu romantic dari jiwang... Kan perkataan romantic tu lagi sedap didengar dari jiwang?

2. Coz diorang ni care lebih...

Tau nape mat saleh ni care lebih? Coz pompuan kat tempat diorang da tak pandang da diorang ni, sebab tu la diorang cari pompuan2 dari tempat lain... Pendek kate, lelaki mat saleh yang cari pompuan lua ni sebenarnya da di REJECT by pompuan2 yang same tempat ngan diorang tu!! Hish... Pe kelas nak amik mende reject ni...

3. Diorang jage penampilan...

Nampak segak je ek? Smart je tiap masa... Ha... Jangan la anda terpedaya, diorang ni memang kena jaga style... Coz pompuan lua negeri memang tak hingin nak dekat ngan mamat2 yang rupenye tak smart! Pakai spek pun reject tau! Sebab tu la ramai mat saleh pakai contact lens, sebab nak cari awek! Yang lelaki negara ni pulak ingat itu fesyen... Adei la...

Semua pernyataan diatas adalah benar2 belaka... Coz memang aku sendiri yang bercakap ngan orang2 yang identitinya tak perlu la korang nak tau... Tapi memang diorang ni berasal dari lua negeri la... Aku tak tipu tau, aku suke sikit bertanya... Apelagi pasal benda2 yang aku tak tau... And yang si Aacsh di atas adalah salah seorang mangsa kaunter pertanyaan aku...

Pompun lua negara tak pandang da lelaki yang bajet pompuan nak terkejar2 diorang melainkan lelaki tu btol2 tip top cam Donald Trump or David Beckham... Yang lain kalo rasa bagus sangat, blah la... Coz kat negara diorang, pompuan 'n' lelaki da btol2 dianggap sama taraf... Sebabnya bleh blaku camtu? Coz diorang tak campur urusan agama ngan urusan dunia...

Kita ni Islam, mana bleh wat camtu, lelaki tetap dianggap sebagai ketua, sebab tu our PM still lelaki... Kalo tak pompuan la gamaknya PM kita... Kesimpulannya pompuan di negara2 maju da takde rasa hormat kat lelaki... Sebab tu la lelaki2 terbabit suka nak cari pompuan dari tempat lain, sebab diorang rasa diri diorang tu lebih dihargai la...

Okeh, setakat ni je la pemberitahuan aku...

No comments: