Monday, July 11, 2011

Egois


Entah kenapa la sekarang ni tindakan tak selari dengan perasaan. Benci, rasa macam terpaksa walau sebenarnya tak siapa memaksa.... Aku bakal kehilangan? Mungkin... Ego melebihi rasa. Ada yang menggugah ego itu dan tidak pula cuba meredakan. Akhirnya aku yang terkapai kelemasan keseorangan. Bosan. Hidup apakah ini? Sesal? Entah, aku tak menyesal dengan pertemuan demi pertemuan tapi aku sesal tak dapat mencerminkan rasa hati yang sebenar disetiap masa pertemuan. Susah benar ego ini untuk menyingkir. Wahai ego, tak adakah perasaan belas untukku? Aku penat, lelah dibuat engkau.

Andai tiada lagi kenangan  manis bakal tercipta, izinkan aku menyimpan sedikit memori manis yang pernah menyinggah hidup. Kerna aku tak lagi sanggup hidup dalam derita, biarkan aku bahagia dengan kemanisan secebis cuma. Agar aku tak hanyut dalam lautan hempedu. Ego... Pergilah dariku, aku perlukannya, aku inginkannya. Biarkan dia kembali padaku, mengukir kenangan seindah yang lalu...

2 comments:

- LittleCalliph - AMAL - said...

Dear..what happen dear....macam tak best ni bunyi ni....oke tak?

- LittleCalliph - AMAL - said...

dear honey...oke tak? ape rbunyik tak best ni....