Thursday, November 5, 2009

Takziah

Salam takziah buat kawan aku yang baru je kehilangan emak tercinta semalam... Die seorang perempuan... Seusia aku... Mempunyai seorang adik lelaki berusia seusia adik kedua aku... Adik perempuan ketiga berusia 14 tahu... Dan seorang adik kecil berusia setahun setengah...

Pada aku... Keadaan die sungguh menyayat hati... Owh, dia masih punya ayah... Semalam aku gi melawat die... Pukul 8.40 mlm aku sampai... Tengok jenazah di surau... Jenazah dikebumikan pagi ni...mungkin sebelum zohor dah siap segala urusan...

Aku x dapat gi tengok hari ni... Keje... Emak die kemalangan 9.10.09... Aku dapat tau dari die minggu lepas... Ari Sabtu... Minggu ni Sabtu, aku bercadang nak gi tengok dengan member... Tapi xde jodoh nampaknye... Emak die koma selama 3 minggu lebih... Arwah seorang yang baik... Tak percaya die dah pergi...

Aku harap kawan aku tabah dengan pemergian emak die... Sedih aku tengok die... Aku sendiri rasa masih belum mampu mengurus rumah tangga dalam usia ini... Semalam... Adik die x bagi orang tutup muka mak die... Dan panggil... "Mak... Mak..." Sambil tunjuk ke arah jenazah...

Kawan aku angguk da senyum... Sambil cakap... Ye... Itu emak... Ya Allah... Besarnye dugaan kau... Fadzlina Shamsuddin... Kau masih tersenyum walau jenazah emak kau di depan mata bersama seorang anak kecil yang x mengerti apa untuk dijaga... Semoga kau mampu...

No comments: